Retourneren en ruilen

In een utopische (web)wereld worden er geen bestelfouten gemaakt. Wij leveren en jij besteld exact wat je nodig hebt en krijgt ook precies dát geleverd. Juist! We weten allemaal dat er in werkelijkheid altijd een kans bestaat dat je een verkeerd artikel geleverd krijgt of (per ongeluk) iets verkeerd of teveel besteld. Hier lees je hoe we bij Tackmasters omgaan met retourtjes en ruilhandel.

Van welke situaties kan er sprake zijn?

  • Tackmasters heeft een fout gemaakt in jouw levering
  • Je hebt iets verkeerd besteld en wilt het omruilen voor het juiste product
  • Je hebt je bestelde artikelen niet meer nodig of teveel besteld, en wilt dit retourneren

Heeft Tackmasters een fout gemaakt?

Excuus! Wij doen ons uiterste best om al je bestellingen tiptop in orde te hebben. Door de drukte en (gezellige) hectiek gaat er helaas héél af en toe toch iets mis. Dit lossen we natuurlijk meteen op onze kosten voor je op. Het enige wat jij hoeft te doen is ons even contacten.

Wil je ruilhandel bedrijven?

Prima! Houdt er wel erg in dat de verzendkosten in dit geval voor jouw eigen rekening zijn. We vragen je om de volgende stappen te nemen.

  1. Download gemakkelijk het retourformulier en meldt je pakket aan voor de retourrit.
  2. Plaats jouw nieuwe bestelling op onze website of telefonisch.
  3. Laat ons daarbij weten dat er een retour op komst is.
  4. Je ontvangt van ons een factuur waarbij de kosten van retour en nieuwe bestelling verrekend zijn.

Ontvang je geld terug? Dan zie je dit binnen 14 dagen op je rekening verschijnen (exclusief verzendkosten). Je pakket wordt dezelfde dag verzonden. Hebben we van jou nog een bedrag tegoed? Maak het snel over zodat we je nieuwe pakket op kunnen sturen.

Heb je een enkeltje retourtje?

Het zou uiteraard zonde zijn als jouw producten ongebruikt stof liggen te happen. Indien je overgaat tot retourneren betaal je ook zelf de verzendkosten voor de retourzending. Afhankelijk van het aantal artikelen (lees: de hoogte van het bedrag) overweeg je of dit rendabel voor je is. Download even het retourformulier en meldt je pakket aan. Na ontvangst en goedkeuring krijgen wij hier bericht over. Binnen 14 dagen ontvang jij van ons het bedrag dat je te goed hebt terug op je rekening (exclusief verzendkosten).

Wil je gebruikmaken van het herroepingsrecht?

Dat mag, en zelfs zonder opgave van redenen, aldus onze Hollandse wetgeving. De Wet Koop op Afstand stelt namelijk dat de consument bij het kopen van een product of dienst op het (geliefde) internet een bedenktijd heeft van twee weken. Let wel dat dit zuiver geldt voor de particuliere consument, wat automatisch betekent dat je als zakelijke consument hier geen beroep op kunt doen. Naast de status van “particulier” is het belangrijk dat jij een ondubbelzinnige verklaring stuurt naar Tackmasters (per post, virtueel of telefonisch) om je beslissing kenbaar te maken. Hoe het precies werkt? Je vindt het onder onze algemene voorwaarden zodra je naar het 21e artikel surft.

Welke voorwaarden gelden er voor alle retourtjes?

Of je nu wel of geen gebruik maakt van je herroepingsrecht (nogmaals: in geval je een particulier bent), voor een makkelijke en vlotte afhandeling van je retourzending let je altijd op de volgende drie punten.

  • Je meldt jouw producten binnen 14 dagen na ontvangst aan voor de retourzending. Is de zending aangemeld? Je hebt dan nog eens maximaal 14 dagen om het product op te sturen.
  • Verzeker je ervan dat de producten ongebruikt en onbeschadigd zijn.
  • Het spreekt waarschijnlijk voor zich, maar dit betekent ook dat het product nog comfortabel in z’n originele, intacte verpakking zit.

Is er iets onduidelijk of heb je te maken met een “bijzondere situatie”? Trek direct aan de bel, dan zoeken we samen naar de beste oplossing. | Tackmasters